The Blog

Vizita de pregatire pentru United in Arts & Crafts

In prima zi de APV (n.r. – 29 mai), dupa ce coordonatorii din Italia, respectiv Bulgaria, s-au cazat, am mers sa luam cina la Taverna Romana unde le-am povestit despre cum decurg lucrurile la noi la Izvoarele si obiceiuri locale.

Ziua urmatoare am plecat sa vizitam atelierele de lucru. Prima destinatie a fost la mesterul care de ocupa de fabricarea potcoavelor. Acesta ne-a aratat tot procesul de fabricatie. A inceput cu aprinderea focului, pe care l-a intretinut cu cox, a luat bara de fier si a lasat-o cateva minute in foc. Cand aceasta s-a inrosit a inceput sa o modeleze reusind in final sa obtina o potcoava. Ne-a explicat ca procesul de fabricatie nu este deloc usor, deoarece exista numeroase riscuri: lasarea barei de fier mai mult decat trebuie poate duce la topirea acesteia si implicit la pierderea unei potcoave, lipsa de atentie cand se foloseste polizorul poate cauza accidente destul de grave, o singura lovitura gresita cu barosul si mana lui va avea cu siguranta de suferit.

A doua destinatie a fost la mesterul care se ocupa de producerea de caramizi. Acesta avea o masina in care punea pamant si aceasta il modela obtinandu-se astfel o caramida. Aceasta era pusa la uscat dupa care se construia o soba foarte mare din ele unde acestea erau arse. In final soba era daramata si astfel caramizile finalizate.

A treia destinatie a fost la atelierul pentru fabricarea covoarelor. Acolo am avut ocazia sa vad cum se lucreaza la razboi. La momentul actual mi se pare foarte greu de creat un covor dar la vara sper sa ma descurc. Tot acolo am avut ocazia sa vad diverse modele de covoare din diferite parti ale tari, unele chiar din zona noatra avand o vechime de peste 100 ani.

Dupa vizita la ateliere am mers sa luam pranzul si totodata sa vorbim despre atelierele de lucru. Dupa pranz ne-am intalnit la clubul curbadecultura unde am discutat programul de la vara. Aici am stabilit pentru grupurilor de reflexive jocurile si metodele pe care le vom aplica la vara, filmele pentru serile de film tematic, am decis ca in una din zile sa mergem si cu caruta si am inversat programul a 2 zile.

Seara am mers la baraj la Maneciu, dupa care am luat cina si am discutat.

Ziua urmatoare coordonatori au vazut o parte din Valenii de Munte, au aflat mai multe despre Nicolae Iorga cu ocazia vizitei la muzeul acestuia, au avut ocazia sa vada o parte din fauna si vegetatia locala la muzeul natural, sa vada cum isi petrec o parte din tinerii din zona timpul liber cu ocazia vizitelor in parcurile din Valenii de Munte si sa imi cunoasca si cativa tineri de varsta mea de la mine din liceu.

Dupa ce am pus la punct ultimele detalii pentru schimbul de la vara acestia au fost dusi la aeroport, sper eu multumiti de cum au decursul lucrurile in cele 3 zile.

Prin intermediul acestei vizite eu am avut ocazia sa imi imbunatatesc comunicarea in limba engleza si sa imi imbogatesc vocabularul . Totodata am aflat cate ceva si despre istoria Bulgariei si Italiei, cum isi petrec tineri timpul liber, cum este sistemul de invatamant la ei, cum stau lucrurile in ceea ce priveste scoala de soferi in Italia. Cu ajutorul lui Plamen, unul din membrii echipei din Bulgaria, am ajuns la concluzia ca fiecare dintre noi avem diverse abilitati cu care ne putem ajuta familia si prin care ne putem petrece o parte din timp intr-un mod relaxant.

In concluzie, cred ca vizita aceasta a fost benefica pentru toata lumea, deoarece in urma acesteia lucrurile sunt mult mai clare in ceea ce priveste schimbul de la vara.