Izvoarele Unveiled

Izvoarele Unveiled a debutat în martie 2016 și se va încheia în august 2018, interval de timp în care a reunit 4 voluntari internaționali din Spania, Italia, Cehia și Argentina dar și studenți de la Antropologie, în cadrul unui parteneriat cu Universitatea București, cu scopul documentării stilului de viață autohton și promovării acestuia. De ce voluntari străini? Deoarece ne dorim ca această promovare a comunității să aibă loc și la nivel internațional, iar pentru acest lucru o perspectivă străină a fost necesară. În plus tinerii străini implicați oferă și un model de urmat tinerilor din comunitate în ceea ce privește implicarea civică și spiritul de inițiată, acești tineri fiind absolvenți de liceu sau facultate, aflați ca și tinerii din comunitate în căutarea unui drum de urmat în viață și dornici de a deprinde o serie de abilități și cunoștințe.

Proiectul Izvoarele Unveiled își propune să devină și un model de bune practici pentru toate comunitățile rurale din România.

Rezultatele proiectului:

– o hartă interactivă a comunei Izvoarele, o hartă realizată pe suportul Google maps dar documentată foto cu toate punctele de interes din comună, instituții, monumente sau chiar izvoare cu apă potabilă (care sunt destul de numeroase, de unde și numele comunei)

– o serie de filmulețe de documentare a vieții locuitorilor comunei, a rituarilor zilnice, a muncilor de sezon și a petrecerii timpului liber. Acest filmulețe au fost realizate pe timpul verii în colaborare cu studenții Universității București, studenți găzduiți în stagii de practică la Curba de Cultură

– o colecție de fotografii, ce va fi transformată într-o galerie foto, ilustrând viața în comunitate, arhitectura și peisajele, precum și tradițiile și obiceiurile

– materiale scrise, povești și întâmplări, rețete și istorii ce vor alcătui o monografie culturală a comunității. Acest material final va fi de asemenea tradus în limbile materne ale voluntarilor participanți la proiect.

– o monografie culturală a comunei conținând povești ale locuitorilor și întâmplări prin care au trecut voluntarii SEV în activitatea lor de cercetare etnografică desfășurată în comună.

– materiale de promovare a comunității, flyere, cărți poștale, articole în media

– o campanie de promovare care integrează participarea la târguri și evenimente de turism ori festivaluri de tradiții și obiceiuri

– evenimente de promovare a proiectului și a comunității organizate de către voluntari în țările lor de origine odată întorși acasă.